Geluidswering voor kantoren en callcenters
Klingelende telefoons, printers en kopieerapparaten die continue ratelen, collega's die aan het bellen zijn of belangrijke projecten bespreken, plus dan ook nog het ventileren van de airconditioning die met de ventilatie van pc's strijdt om de aandacht. Door het groot aantal geluidsbronnen in kantoorruimten of callcenters neemt het geluidsniveau onaangenaam snel toe. Daarnaast dragen de bijzonderheden van de constructie, dus de harde en daardoor geluidsweerkaatsende materialen zoals betonwanden, glasgevels en strakke meubels er verder toe bij dat de geluiden langer in de ruimte blijven hangen. Dit geluidsniveau kan zonder geluidswering in een kantoor al gauw als een belasting worden ervaren.
Waarom is bescherming tegen geluidsoverlast in een kantoor of callcenter zo belangrijk?
Nog afgezien van de wettelijke verordeningen zijn er gewoon veel goede argumenten voor de toepassing van geluidswering in kantoren en callcenters.
Geluidsisolatie is bevorderlijk voor de gezondheid en de productiviteit
Een hoog geluidsniveau is niet alleen funest voor de concentratie van de medewerkers, die daar minder goed door kunnen werken. Permanente blootstelling aan lawaai leidt ook tot serieuze gezondheidsklachten. Stress, spanningen, nervositeit, slaapstoornissen en hart- en vaataandoeningen kunnen het gevolg zijn van de veel lawaai, met alle gevolgen vandien wat betreft het ziekteverzuim.
Lawaai in kantoorruimten vergroot de psychische belasting, veroorzaakt stress en vermindert de concentratie. Vooral in kantoortuinen en callcenters is de toepassing van geluidsisolatie onontbeerlijk voor het behoud van de gezondheid en de werklust van de medewerkers.
Volgens de Arbowet ligt de toegestane grenswaarde voor het geluidsniveau op kantoren tussen de 55 dB(A) en 70 dB(A). Ook Richtlijn DIN 18041 voor het „ Gehoor in kleine en middelgrote ruimten“ bevat gedegen argumenten voor de toepassing van geluidsisolatie in kantoren en callcenters en moet dan ook worden geraadpleegd bij het inrichten en isoleren daarvan.
Met geluidsisolatie een betere service
Wanneer het toevoegen van waarde door de medewerkers van een onderneming vooral of uitsluitend door communicatie wordt gerealiseerd, zoals bijv. in een callcenter, is een goede ruimteakoestiek van het grootste belang. Daarbij zijn het dan niet zozeer de geldende verordeningen met betrekking tot geluidsoverlast waar het om gaat, maar eerder het verhogen van de kwaliteit van de dienstverlening. Een kantoor met achtergrondlawaai of een „opslagloodsenakoestiek“ met teveel nagalm komt voor de klant of de zakenpartner aan de andere kant van de lijn al snel over als minder serieus, waardoor de bereidheid tot kopen of samenwerken snel afneemt. Door gebruik te maken van geluidsisolerende materialen kan dit worden verholpen.
Te midden van alle dynamiek van een callcenter of kantoor is een effectieve geluidsisolatie geweldig voor een goede communicatie en daarmee ook bevorderlijk voor de kwaliteit van de dienstverlening, de service en de afzet.
Hoe kan geluidsisolatie op kantoor en in een callcenter de ruimteakoestiek verbeteren?
Met eenvoudige maatregelen en de geschikte akoestische elementen kan lawaai in een kantoor of callcenter worden teruggedrongen en de akoestiek worden verbeterd.
Geluidsisolatie voor wand en plafond
Om de nagalm in kantoorruimten te dempen, kunnen systeemoplossingen zoals het inbouwen van een statisch plafond of een zwevend plafond zinvol zijn. Akoestische zeilen en absorptieplaten in ophangcassettes aan de wanden of het plafond vormen een goed alternatief om de ruimteakoestiek te verbeteren. Bovendien zorgen ze voor een visueel hoogtepunt en zijn ze aan de bestaande vormgeving van de ruimte aan te passen, bijv. door een bekleding van een fraaie soort vilt.
Om geluidsoverlast in een kantoor of callcenter terug te dringen, is het noodzakelijk het meteen bij de bron van het geluid aan te pakken. Met andere woorden, op de werkplek moet er geluidsisolatie worden geïnstalleerd. Daarvoor kunnen er pal boven elke werkplek absorptieplaten worden aangebracht.
Akoestische zeilen en absorptieplaten in ophangcassettes boven de werkplek verbeteren de akoestiek en voegen zich perfect naar het design van moderne kantoren en callcenters.
<
Absorptieplaten op de werkplek
Om geluiden op de werkplek te dempen, zijn met name scheidingswanden voor op tafel en tafelopzetstukken voor op het bureau uiterst geschikt. Daarbij dient er echter wel rekening mee te worden gehouden dat de akoestische elementen hoog genoeg moeten zijn, omdat anders toch de directe geluiden van iemand ernaast of er tegenover te horen blijven. Een eenvoudige test volstaat daarvoor: kunnen de medewerkers elkaar over de tafelscheidingswand heen nog zien, dan is deze meestal te laag. Een alternatief is dan om een bestaande korte scheidingswand te voorzien van geluidsabsorberende matten, om het verspreiden van het geluid te stoppen.
Vrijstaande akoestische elementen in kantoren en callcenters
Vrijstaande akoestische elementen zoals akoestische zeilen of akoestisch scheidingswanden kunnen eveneens worden ingezet om de ruimteakoestiek te verbeteren. Ze blokkeren de verspreiding van geluid binnen de ruimte en zorgen aldus voor meer rust.
Zwevende akoestische scheidingswanden en vrijstaande akoestische zuilen blokkeren als kamerscherm het uitbreiden van de geluiden en helpen om de diverse werkplekken in het kantoor of het callcenter te beschermen tegen geluidsoverlast.
Waarom zou u voor uw bescherming tegen geluidsoverlast in het kantoor of het callcenter kiezen voor aixFOAM?
Als fabrikant van geluidabsorberende elementen van hoge kwaliteit weten wij hoe belangrijk de bescherming tegen geluidsoverlast voor een werkplek is. De productiviteit en de gezondheid van de werknemers hangen sterk samen met een goede ruimteakoestiek, zodat de eisen aan een effectieve bescherming tegen geluidsoverlast best heel streng mogen zijn. Over de jaren hebben wij bij aixFOAM daarom absorptieplaten ontwikkeld die niet alleen het geluid absorberen, maar ook qua design goed passen in moderne kantoren en callcenters.
Geluidsisolatie
hoogste
geluidabsorptie
Oppervlakken
profielen
naar keus
Hoogten
verschillende
mogelijk
Brandveiligheid
verschillende
klassen
aixFOAM absorptieplaten dringen het lawaai terug, verbeteren de ruimteakoestiek en zijn verkrijgbaar in diverse brandveiligheidsklassen en dikten. Kies uw favoriet uit de vele kleuren en soorten oppervlak. De verschillende opties voor de montage, zoals de ophangcassettes van aluminium, vergemakkelijken het aanbrengen van de absorptieplaten en zorgen bij het inrichten van de ruimte voor een visueel hoogtepunt.
Nu is het aan u: breng de geschikte geluidswering naar uw kantoor of callcenter – voor een werksfeer waar iedereen zich prettig bij voelt!
Maak nu voor uw kantoor en callcenter een keuze uit onze aixFOAM geluidswerende producten of maak gebruik van onze gratis adviesservice. Onze gespecialiseerde planners zullen u assisteren om de passende oplossing te vinden voor uw kantoorruimte of ze maken een vrijblijvende offerte voor u op.
De gespecialiseerde planners van aixFOAM zijn per telefoon of per e-mail te bereiken.
Gratis advies
Hier vindt u geluidsisolerende producten voor minder lawaai op kantoor of in het callcenter.
Naar de producten